Xenofobia

“Quan els nazis van venir a buscar els comunistes,
vaig guardar silenci,
perquè jo no era comunista,

Quan van empresonar els socialdemòcrates,
vaig guardar silenci,
perquè jo no era socialdemòcrata,

Quan van venir a buscar els sindicalistes,
no vaig protestar,
perquè jo no era sindicalista,

Quan van venir a buscar els jueus,
no vaig protestar,
perquè jo no era jueu,

Quan van venir a buscar-me,
no hi havia ningú més que poguera protestar.”

Martin Niemöller

Aquest poema  d’en  Martin Niëmoller ens podría semblar de una época ja molt llunyana, pero,malhauradament, la dirección que esta prenent la nostra societat occidental el fà d’esgarrifosa actualitat.

A França, aquests dies, s’esta procedint a l’expulsió de Rumans del col.lectiu Rom, sota la denominació eufemística de “retorns voluntaris”, saltant-se “a la torera”, els acords que emparen als ciutadans europeus.

Això s’esta fent amb l’excusa d’evitar la inseguretat, ja que semblaria que es un co.lectiu avesat a la delinquencia…

També a França es volen fer canvis en el Codi Penal per a poder retirar la nacionalitat francesa als ciutadans que la tenen des de fà menys de deu anys, i que han comès crims contra policies ,advocats, guardies jurats,….

Realment millorará la seguretat nacional criminalitzant a certs col.lectius?

Els experts diuen que la Llei jà conté tots els elements per a treballar contra la inseguretat; el que falten no son esmenes de tipus xenofob, sinó , donar als agents de la justicia i de l’ordre, els mitjans per a poder aplicar-la.

Aixó també obre el debat sobre la classificació dels ciutadans de manera arbitraria, segons, l’origen, les creences religioses, la clase social,……

Mentre, als nostres admirats Estats Units, un pastor crea polémica organitzant una “cremada” d’Alcorans, i la gent es volca al carrer per impedir que es contrueixi una mesquita prop de la “zona zero”.

Els nostres veins d’Espanya no es queden enrrere:

Els lectors del mundo relacionen directament la relació de la tasa d’aturats  amb el nombre d’immigrants en un 77%.

El señor Hermann Tersch a l’ABC parla de “bondades nefastas” en relació als que defensen la tolerancia, aquells “pijoprogres”, que gosen criticar en Sarkozy, i acusa directament als “gitanos balkanics” de delinquents.

I jo em pregunto:

No será que és mes fácil despertar els instincts mes baixos de la gent, promocionant la xenofobia, per així tenir-los ocupats i evitar aixi, que s’organitzin per demanar millores de caire social i economic  i social,que beneficiessin a tots , independenment del col.lectiu al qual pertanyin?

Espai d’opinió Radio Valira 14-09-2010

Deixa un comentari

