El meu vot del 3 d’Abril

Bernat Escoda AlegretQuan després de tota una vida considerat com estranger en la meva terra vaig, per fi, tenir l’honor de tenir l’únic passaport que mai he sentit com a propi, un conegut que militava i segueix militant en un partit polític, em va dir “ja poden estar contents, ara que t’han donat el passaport ja tenen un vot més”, referint-se al partit que governava aleshores. Em vaig prometre no oblidar mai aquelles paraules i, sobretot, tenir ben clar que el meu vot és secret (mentre així ho vulgui) sagrat, que ningú pot prejutjar qui votaré i que ho faré conscient de la importància d’aquest gest.

Tampoc oblidaré mai que més enllà dels partits politics, agrupacions i coalicions hi ha persones, algunes amb valors i principis clars, altres sense més motivació que pertànyer a un grup, algunes vegades desinteressadament, d’altres plens d’interessos més o menys confessables, de vegades amb contradiccions manifestes respecte al que diuen defensar.

Malgrat una llarga tradició política familiar i tenir un gran interès en la política, sempre m’he mantingut al marge, lluny de la temptació d’implicar-me en algun grup en concret, gelós de la meva independència ideològica.

Aquestes eleccions he demanat  pertànyer a un partit polític, als Verds d’Andorra, i m’he implicat activament en la campanya.  Creia fermament, que per coherència ideològica, Verds d’Andorra havia de parlar amb el Partit Socialdemòcrata, també crec, amb la mateixa convicció,  després de conèixer de molt a prop com van acabar les negociacions i, sobretot, de veure l’actitut d’aquest partit envers Verds d’Andorra, que és una bona cosa participar en les eleccions amb una llista pròpia, defensant al 100% un programa propi, un programa que ens fa mereixedors de pertànyer a una gran i noble família, la dels Verds Europeus.

El dia 3, em trobaré tot sol a la cabina electoral  davant 2 paperetes blanques i 4 de blaves.

Triant una de les 2 paperetes blanques estaré dient qui vull, o qui no vull que governi, el meu país durant la propera legislatura. Hauré de decidir  cap a quina de les dues opcions que es presenten a la meva parròquia  prefereixo que es decanti la balança de la governabilitat.

Serà el meu vot útil.

Enfront de les 4 paperetes blaves triaré qui vull que  representi la meva idea de país, quin futur crec que hem de deixar als nostres fills, qui defensar els valors que sento meus, el dia 3 la meva papereta blava serà la de Verds d’Andorra.

© 2011 Bernat Escoda Alegret

Anuncis

Deixa un comentari

